Alla inlägg den 24 mars 2007

Av Angie & Rex - 24 mars 2007 23:44

På morgonen tog vi en liten morgonpromenad och vädret var rätt trist.Men lite senare så dök solen upp :) och hela dagen såg lovande ut ! :)Jag & Rex tog en härlig långpromenad i solskenet. Vi lekte & busade så det stod härliga till :) Givetvis så tränade vi "fot" och det gick riktigt fin-fint ! Möte med andra hundar ??? Jo, då ! 2 lätta skall och sen vift på svansen !?! Så härligt att det börjar arta sig rejält nu :) Nu för tiden går vi ju i vanligt läderhalsband och det är absolut inga problem längre, nu har vi ju inte de hemska utfallen längre när vi möter hund :) Ok, jobbigt blir det ju när de kommer alltför nära, men jag känner att vi e' på GOD VÄG !!! :)Senare under dagen har vi haft kortis-rastningar eftersom vi haft tid i tvättstugan. Rex följer alltid mig ner till tvättstugan för han visar klart & tydligt att han vill följa med :) Hi,hi ! ni skulle bara höra vilka diskussioner jag har med honom, grannarna måste ju tro att jag e'tokig ! (hi,hi) Kom och tänka på det eftersom jag hörde några gå förbi tvättstugan när vi var därinne i full diskussion samtidigt som jag vek tvätten :)Nu på kvällen så har vi varit ute en bra stund och tränat fot - positioner, och det går bättre & bättre :) Han vill gärna hamna ett steg bakom mig, *hmmm* kan det ha & göra med att jag lärt honom att vara bakom mig när vi möter andra hundar *hmmm* ??? Ja, förresten så har vi klickat in kommandot "kontakt" idag oxå !, d.v.s att han SKA söka ögonkontakt med mig varje gång jag ger han kommandot :)Om jag säger så här : Det tog INTE lång tid för honom att fatta :)Sen har vi kört "gömma godis & hitta" nu på kvällen oxå :) Det är en lek som Rex älskar och vi kör den OFTA :)Ja, nu ska vi snart ut på sista rundan & sen sova !!!Godnatt på er alla !!!, "matte" & rex.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om denna blog ???
 Rolig
 Tråkig
 Intressant
 Ointressant
 Bra
 Dålig
 Bäst
 Sämst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards