Alla inlägg den 4 juni 2007

Av Angie & Rex - 4 juni 2007 18:22

 ...dessa dagar ! Har lixom inte haft tid till att blogga, men nu ska jag försöka uppdatera & sammanfatta vad som hänt denna helg.

Lördagen började katastrofalt !!! Skulle ju hjälpa till på utställningen redan under morgonen MEN vem försov sig ? jo, jag !!! *rodnar* !!! Jag är lixom den som aldrig försover sig och speciellt inte såna här tillfällen  Ja, ja, ngn gång måste det ju vara 1:a gången. Allt gick ju BRA ändå  

Som tur var så fick jag & Rex tjuss av av min kompis som har Akira, Koffi & lille Vincent (2 schäfertikar & 1 Papillon).

Vi kom dit och Rex var faktist riktigt lugn till en början (nåt som jag inte var) !!! Det ramlade in ekipage efter ekipage samt familjer till klubbområdet, solen  strålade och vädret var underbart !!! Eftersom jag hjälpte till lite här & där så stoppade jag in Rex i vår instruktörs bil efter ngn timme. Under denna tid så träffade jag på "Kh-collies" (som brukar vara på det forum som jag ofta är inne på) med korthårs-collien Lennon. Det var jätteskoj och Lennon är såååå fin !!!

Lite senare så tog jag ut Rex från bilen och konstaterade att jag gjort ett stort misstag att sätta honom därinne i bilen (han brukar få ligga därinne ibland), för vid detta tillfälle så var han hyper-stressad !!!

"Pipris" (från samma forum) kom med hennes familj och hundar, jättekul att träffa dem ALLA  !!!    Tyvärr så kunde jag inte umgås med mina forumskompisar lika mycket som jag hoppats på eftersom Rex var så hyper !!!

Men dagen gick BRA ändå och Rex hade ändå sina ljusa stunder emellanåt *smile*

Sammanfattningsvis så var dagen rolig, intressant och lärorik för både mig & Rex !!!  Kan oxå säga att det var jätteroligt att få se & träffa Kh-collies + Pipris IRL !!!   !!!

Sen måste jag ju givetvis säga att det vart sammanlagt 53 st ekipage som ställde ut och 5 ekipage i barngruppen !!! Inte dåligt för en Drive In Utställning

Väl hemma efter kl. 17.00 så vart vi hux flux hundvakt ett dygn för min kompis ena schäfertik Akira (10 mån) !!!

Det gick JÄTTEBRA och Akiras bästa kompis härhemma blev vår mellersta (har 3 st) katt Simba !!! Rex & hon gick oxå jättebra ihop, men Rex verkade lite tillbakadragen och var inte riktigt sådär busig som han brukar vara. Tror att det beror på att han var helt slut efter dagen som gått + att helt plötsligt så lämnas Akira av här och det är väl inte riktigt ok att dela sin mamma med en annan hund . Och även detta tog ju enorm energi från oss båda, då vi inte är vana att ha hund nr 2 hemma. MEN så KUUUUUUL det var !!!!! Och på söndagen så busade dom mycket mer tillsammans !!!

Måste ge Rex en STOR ELOGE ändå för denna helg !!!  Han har haft en enorm press på sig + att han varit sjuk och därmed fått tagit det väldigt lugnt en hel vecka !!!

På söndags kvällen så hämtade min kompis Akira och efter detta sov Rex som en stock !!!!

Bilder kommer att komma men justnu så är min dator lite konstig & sambon är inte hemma, men snart så sätter jag in bilder då problemet lösts

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om denna blog ???
 Rolig
 Tråkig
 Intressant
 Ointressant
 Bra
 Dålig
 Bäst
 Sämst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards