Alla inlägg den 8 juni 2007

Av Angie & Rex - 8 juni 2007 22:03

Som ni redan vet så har jag ju haft en del problem med Rex & hundmöten och sista tiden så har han ju fått träffa en hel del tikar och allt har gått JÄTTEBRA !!! Men det verkar som att han "hållit tillbaka" sig själv i dessa möten och har inte riktigt lekt & busat med sina nya kompisar på det sätt som han en gång i tiden gjort, dvs innan överfallen för 2 år sedan.

Han har ju busat men inte på samma sätt lixom. Det verkar som om han väntar på att jag ska ta lek-initiativ med hundarna innan han själv då kan vara med i leken, med andra ord : han tar inga egna lek-initiativ.Detta beteende har oroat mig en tid eftersom jag ju gärna vill att han ska bli som han var förut som alltid busade :)


MEN IDAG när jag kom hem från jobbet så tog jag direkt med Rex på en promenad och under den så mötte vi en kurskompis som har 2 tikar.

Rex började morra lite till en början ( han har aldrig varit i närkontakt med dessa 2), men så fort som han lugnade ner sig så släppte vi våra hundar lösa så att de fick nosa av varandra :) SEN VART DET LEEEEEK & BUUUUS !!!!! :)

 Förstå hur LYCKLIG jag var över att se honom släppa loss ordentligt !!!! :)


Vi var ute i skuggan under 2 timmars tid och allt gick jättebra !!!!!! :)


Ett par timmar efter att vi kommit hem så bestämde vi ägare genom telefon att gå en promenad med våra dogs ;)

Sagt & gjort ;)

Under promenaden så var de både lösa & kopplade och det var inga problem :) Gick t.o.m förbi hundar OCH Rex gav dem inte ens en blick !!!

Hoppas innerligt att det bara blir bättre & bättre nu !!!!

JAG ÄR SÅ LYCKLIG !!!!! Tänk att det är över 2 år sedan som jag såg honom LEKA ORDENTLIGT med andra hundar !!!!


OBS ! Tyvärr är det ngt fel på mina smileys igen :(


KRAMISAR PÅ ER ALLA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!

Av Angie & Rex - 8 juni 2007 06:02

...på Rex & Svea  :)

Detta är bilder från i onsdags kväll oxå, men det är Sveas matte som tagit dom och hon skickade dessa till mig igår kväll :)

På ena kortet så matar jag Rex & Svea ur handen, men Svea syns knappt eftersom hon är liten och står bakom Rex.

Ja, sen ser ni ju skillnad på stora Rex & lilla Svea ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om denna blog ???
 Rolig
 Tråkig
 Intressant
 Ointressant
 Bra
 Dålig
 Bäst
 Sämst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards