Alla inlägg den 2 maj 2007

Av Angie & Rex - 2 maj 2007 22:22

Ikväll så var vi på kurs som vanligt, men kan säga att var nära på att inte gå eftersom jag haft en fruktansvärd huvudvärk de sista dagarna & mått jättekonstigt !!! Sov en stund innan det var dags att gå dit, men kände ändå att jag mådde fortfarande skit !!! Fast jag BESTÄMDE mig för att gå ändå eftersom det är så viktigt att Rex får sin kontinuitet i möten med andra hundar och där så är det ju många på en gång ! SÅ SAGT & GJORT, släpa mig upp, packa väskan, tog Rex & gick.

Var givetvis där en stund innan så att han skulle få springa & leka av sig + nosa av plan i lugn & ro och såklart hinna träna en stund innan så att vi lättare får upp FOCUS på kursen sen ;).         Allt gick väl och Rex var GLAD :)

Vi gick efter detta in i klubbstugan en stund för att jag skulle snacka lite med 2 andra tjejer ang. "Drive In Utställningen" som vi har den 2 juni, ska ju hjälpa till där då. Grejen var den att inne i det rummet så var det en annan hund och Rex "skällde till"  2 gånger innan han la sig ner i lugn & ro och INTE BRYDDE SIG MER OM DEN ANDRA HUNDEN !!! :) *YIPPPIEEE*

Sen var vi utanför en stund innan kursen började och då vart han lite hispig men när kursen väl började och vi startade träningen så var han nästan som han brukar vara när vi är ensammna & tränar !!! SUPERFOCUS hade han genom nästan hela kursen och han var STARKT DUKTIG !!!! Var lös bland andra hundar i flera moment och idag testade vi även "fot-hopp-fot" LÖST flera gånger !!! KANON DUKTIG VAR HAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inte ens en blick på de andra runt omkring, utan bara FOCUS PÅ MIG !!! Nu kan jag verkligen INTE beskriva i ord hur STOLT jag är !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det bara BUBBLAR AV LYCKA inom mig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Allt gick bra !!! T.o.m "FOT" i alla tempon trots att vi var NÄRA de andra !!! Han skötte sig med andra ord PERFEKT !!! Upgrade your email with 1000's of emoticon iconsUpgrade your email with 1000's of emoticon icons

Vi träna från början till slut Upgrade your email with 1000's of emoticon icons

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om denna blog ???
 Rolig
 Tråkig
 Intressant
 Ointressant
 Bra
 Dålig
 Bäst
 Sämst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards