Alla inlägg den 16 maj 2007

Av Angie & Rex - 16 maj 2007 21:15

Har varit på jobbet.... Min sambo kom helt oväntat och hämtade mig därifrån när jag slutade :) Han hade varit på långpromenad med Rex & klippt hans klor... Upgrade your email with 1000's of emoticon icons

När jag kom hem satt jag mig en kort stund framför datorn & tog en kopp kaffe... Packade väskan... Tog med mig Rex & gick mot klubben, vi har ju lydnadskurs varje onsdag ;)

Stannade till vid "staketet med den skällande hunden bakom" (hunden heter Tindra), och Rex vart så glad & leksugen så att bara lös samt hoppade i lekinvit ;) !!!... Sen kom vi till klubben och lekte av oss, tränade och så kom instruktören, han gjorde sina förberedelser, kom ut & gav oss lite privatlektion innan de andra kom :) Ha,ha,ha !!! Både jag & Rex vart så nervösa att vi inte alls visste var vi skulle ta vägen ! ha,ha,ha !!!! Men instruktörn har ju sett oss många gånger när vi tränat själva, så han vet ju att vi KAN egentligen :)

Sen kom alla andra ekipage och allt gick bra ! Men när vi gick in på plan så vart Rex lite nervös och skällde lite. Sen gick det sådär... menar han har haft bättre stunder ! fast gruppmomenten gick SUPERFINT !!!


*OFF TOPIC* - om ni undrar varför jag har så lite smiley's med i detta inlägg så beror det på att det har blivit ngt fel på dem justnu :(


Sen var det paus och Rex & 2 andra hundar var med runt bordet och det gick FINT !!! :) (alltså inget skäll).

Efter pausen så tog instruktören ner ett ekipage i taget till agility-planen för att gå igenom alla moment med ekipage för ekipage.

Under tiden gick jag & Rex in på "vanliga" plan och tränade :) SUPERDUKTIG VAR HAN !!!! :)

Sambon kom oxå förbi en stund :)

Klockan hade blivit så mycket till slut att den andra kursen skulle starta och jag tyckte vi kunde ta genomgången med instruktörn nästa gång eftersom hans elever stod och väntade.

Den kursen började... Jag & Rex, en tjej i vår grupp med hennes lilla whippet-tik var kvar och lät våra dogz träffa varandra ! DET GICK SUPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!

Sen fick vi tjuss hem av dem :) Gick oxå mycket bra med båda hundarna i skuffen :)

Kom hem nu vid 20.30 :)

Kram på er alla och jag hoppas att ni får härliga LEDIGA dagar !!! (torsdag, fredag, lördag & söndag).




Upgrade Your Email - Click here!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om denna blog ???
 Rolig
 Tråkig
 Intressant
 Ointressant
 Bra
 Dålig
 Bäst
 Sämst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards