Direktlänk till inlägg 8 maj 2007

Trevlig Kväll Ändå :)

Av Angie & Rex - 8 maj 2007 20:53

Som igår så har jag haft magkramp & illamående idag oxå. Men som tur är så har inte kramperna varit lika hemska idag :)


Som tur var så blev det jag egentligen skulle ha gjort ikväll inställt :)


Ivarjefall så satt jag här vid datorn en stund på kvällskvisten innan jag efter mycket om & men tillslut bestämde mig för att ta mig i kragen och dra iväg till klubben för att se på träningstävlingen. Sagt & gjort tog med mig Rex och gick dit.

På vägen dit så går vi som vanligt förbi "staketet med den skällande hunden bakom", Rex sa ingenting :) Jag stanna tvärt och stod i lugn & ro & tala med ägaren till den hunden OCH de båda var tysta och sen gick REX fram till staketet & nosa snällt på den andra hunden :) !!!

INGET TJAFS ALLS :) Rex verkade bara vilja in & leka ;)

Sen bar det vidare till klubben...

 En kompis från våran grupp var oxå med där med sin hund och de gjorde bra ifrån sig !!!

 Både jag & Rex vart så träningssugna när vi såg de andra tävla men tyvärr så var det ju redan försent för att anmäla oss då, men vi träna ändå lite på plan där utanför istället   ;)   (det gick bra!).


Nåt som var riktigt intressant var när de skulle ha gruppmoment så reagera alla hundar just på EN HUND som hade av naturen en stående & virvlad svans !!! Kan det vara så att de andra tog denna svansföring som ett hot ??? Ja, det är det enda som jag kan komma på ivarjefall.


Roligt var oxå att Rex & jag fick tjuss hem av vår kompis OCH vet ni var han satt ??? (hi,hi !)  JO, brevid min kompis schäfertik därbak i en varsin bur !!!!!!!! VA ???? Kan fortfarande inte tro att detta hänt utan några som helst protester !!!!!!!!

VILKEN UPPLEVELSE för oss båda !!!

Hi, Hi !!! 3 min innan så hade han skällt påhenne då hon kom lite för nära, och så sitter de brevid varandra med bara ett galler emellan !!!!             *GLAD* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ja, denna hund kan verkligen chocka *smile* !!!

 
 
Ingen bild

Annki,Snickers & Reija

9 maj 2007 06:45

vad duktiga ni är!Blir inspirerad att träna med Snickers och hans problem med hundar när jag läser om era framsteg men han har blivit riktigt duktig faktiskt.

 
Hera

Hera

9 maj 2007 20:31

Skönt det måste kännas att det gick så bra med alla hundarna!

http://belgarfans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Angie & Rex

9 maj 2007 21:18

Annki & co : Tack så jättemycket :) Men jag måste ge Rex den största äran då han mognar mer i sitt sätt och är villig !!! :)
KUL att du blir inspirerad !!! Det värmer i hjärtat att höra !!! :) Och jag måste säga att jag vet att du är jätteduktig med dina hundar & tvekar inte en sekund att det går BRA för er :) Önskar er all lycka till !!!

Hera : Tack !!! Ja, det känns jätteskönt att det går framåt :) Och jag kan säga det att både jag & Rex har fått en rejäl tjuss i vårat självförtroende !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angie & Rex - 9 juni 2007 12:14

Hej på er alla !!! Fr.o.m idag så byter jag blogställe. Länken finns under "länkar" till vänster. Varför jag byter ??? Jo, för att jag har på det nya stället obegränsat med bilduppladdningar :) Här kan jag ju bara ha 100 bilder, vilket jag snart har ...

Av Angie & Rex - 8 juni 2007 22:03

Som ni redan vet så har jag ju haft en del problem med Rex & hundmöten och sista tiden så har han ju fått träffa en hel del tikar och allt har gått JÄTTEBRA !!! Men det verkar som att han "hållit tillbaka" sig själv i dessa möten och har inte riktigt...

Av Angie & Rex - 8 juni 2007 06:02

...på Rex & Svea  :) Detta är bilder från i onsdags kväll oxå, men det är Sveas matte som tagit dom och hon skickade dessa till mig igår kväll :) På ena kortet så matar jag Rex & Svea ur handen, men Svea syns knappt eftersom hon är liten och står bak...

Av Angie & Rex - 6 juni 2007 20:59

Ikväll så har Rex fått träffa underbara lilla Svea som är en liten Shiloh Shepeard tik på 13 veckor !!! Vi hade bestämt ett möte ute på våran klubb ikväll och Sveas matte kom & hämtade mig & Rex hemifrån :) Inget tjafs i bilen utan bara en misstänksa...

Av Angie & Rex - 6 juni 2007 12:47

... från i lördags & söndags :) Lördag var det ju utställning, vågar tyvärr inte lägga ut mer än 2 bilder (1 på Rex & 1 på Lennon) eftersom på mina andra bilder så finns det en massa folk på som inte vet om att de finns med och jag vill ju inte bryta...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om denna blog ???
 Rolig
 Tråkig
 Intressant
 Ointressant
 Bra
 Dålig
 Bäst
 Sämst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards